تونو تایمز

ساخت وبلاگ

برای آشنایی با ارتودنسی دندان قبل و بعد ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی یکی از شاخه های علم دندان پزشکی است که هدف آن، برخلاف تصور عموم مردم، تنها زیبایی دندان ها نیست. در واقع ارتودنسی، راه حلی برای اصلاح و رفع ناهنجاری ها مربوط به فک و دندان ها است. مرتب کردن دندان ها به وسیله ی ارتودنسی، دسترسی به نقاط مختلف دهان و دندان ها را آسان تر کرده و موجب می شود بیمار بتواند به خوبی تمام قسمت های مربوط به دندان هایش را تمیز کند. با انجام این کار، از رشد میکروب ها و باکتری ها بر روی دندان ها، پیش گیری شده و سلامت دندان های بیمار ارتقا می یابد.

پیش از انجام ارتودنسی، چه کارهایی باید انجام داد؟

از مهم ترین اقداماتی که قبل از ارتودنسی باید انجام شود، یافتن یک دندان پزشک مناسب است. به دلیل این که این کار نیازمند تخصص و مهارت ویژه ای می باشد، حتما باید توسط یک دندان پزشک متخصص، ماهر و دوره دیده انجام شود. دندان پزشکی که انجام این کار را بر عهده دارد، ارتودنتیست نامیده می شود.

پس از یافتن ارتودنتیست مناسب، لازم است به مطب دندان پزشکی او مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

ارتودنتیست طی جلسه ی مشاوره ای، موقعیت دندان های شما و مشکلات آن ها را بررسی می کند و با توجه به این مسائل، شما را راهنمایی می کند.

پس از انجام مشاوره و معاینه های لازم توسط متخصص ارتودنسی، او یک هزینه برای انجام ارتودنسی به شما پیشنهاد می کند.

پس از توافق با دندان پزشک، یک برنامه درمانی برای شما تهیه می شود.

در مرحله بعدی باید به دستور دندان پزشک متخصص، از دندان های شما عکس برداری شود. انجام این کار به این منظور است که اگر دندان های شما دچار پوسیدگی احتمالی باشند، مشکلات مربوط به آن ها حل شود و سپس درمان ارتودنسی آغاز شود.

گاه ممکن است پیش از انجام ارتودنسی، دندان های شما جرم گیری شوند.

نکات مهم :

گاه ممکن است لثه بیمار به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، دچار خونریزی شود. پس در صورت بروز خونریزی لثه، باید علت خونریزی را مشخص کرد.

در صورتی که فضای کافی برای دندان ها وجود نداشته باشد، یا فرد دارای دندان های اضافی باشد، ممکن است تعدادی از دندان ها نیاز به کشیدن داشته باشند.

پیش از انجام ارتودنسی، تهیه ی قالب از دندان ها، ضروری می باشد.این کار، با هدف مقایسه ی دندان ها قبل و بعد از انجام ارتودنسی انجام می شود.

پیش از انجام ارتودنسی، نحوه ی صحیح مسواک زدن و مراقبت از دندان ها، توسط ارتودنتیست به بیمار آموزش داده می شود.

پیش از انجام ارتودنسی، مراقبت های غذایی که بیمار باید طی دوره ارتودنسی رعایت کند، به او آموزش داده می شود.

جلساتی برای مراجعه بیمار به مطب دندان پزشکی، با هدف معاینه بیمار، از پیش تعیین می شوند.

پس از انجام مراحل فوق، متخصص ارتودنسی از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی ثابت، برای بیمار استفاده می کند و کارهای که بیمار لازم است برای مراقبت از ارتودنسی انجام دهد، به او می آموزد.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 16:54

رابطه ارتودنسی و سزارین چیست ؟ باردار شدن آسان نیست. از یک مادر جدید بپرسید، او جزئیات را به شما می گوید. به یک زن توصیه می شود که کارهای زیادی را انجام ندهد. حال اگر باردار هستید و به فکر تهیه بریس هستید، بدون شک می خواهید بدانید که آیا ارتودنسی در زمان سزارین و بارداری بی خطر  است. آرزو برای آن لبخند کامل و یا ترمیم آن دندانهای نامرتب هرگز دیر نیست.

آیا می توان در زمان بارداری و سزارین ارتودنسی کرد؟

اگر قصد دارید در دوران بارداری بریس بگیرید، این جواب بله است. می توانید در دوران بارداری از بریس استفاده کنید. این موضوع بر سلامتی شما یا کودک شما تأثیری نخواهد داشت. با این اوصاف، شما باید به یاد داشته باشید که لازم است اقدامات احتیاطی خاصی را دنبال کنید و در مورد درمانهای دندانپزشکی مطلع شوید که خود و فرزندتان در خطر نباشید.

اگر در دوران بارداری از بریس استفاده می کنید، از خوردن غذاهای زیر خودداری کنید

  • یخ
  • آجیل و خشکبار
  • غذاهایی مانند کلوچه یا آب نبات که ممکن است جویدن آن سخت باشد.
  • ذرت بو داده
  • گوشت سخت
  • چیپس ترد

استفاده از بریس در دوران بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

هر کسی که قصد انجام یک درمان ارتودنسی را دارد باید در مورد بهداشت دندان خود احتیاط بیشتری داشته باشد. اگر تحت هر گونه روش ارتودنسی قرار گرفته اید، مانند دریافت بریس در دوران بارداری، ممکن است لازم باشد مراقب باشید. این به این دلیل است که ممکن است تمیز کردن دندان ها با بریس دشوار باشد که ممکن است شما را در معرض مسائل مختلف لثه مانند التهاب لثه قرار دهد. بنابراین، برای دور ماندن از هر گونه بیماری لثه یا دندان به دلیل بریس، باید مرتبا به پزشک خود مراجعه کنید که از بروز هرگونه عارضه دندانی جلوگیری کنید.

مراحل مراقبت از بریس های ارتودنسی در دوران بارداری

در صورت وجود بریس های ارتودنسی در دوران بارداری، بسیار مهم است که از این بریس ها مراقبت مناسب داشته باشید که از بروز هر گونه مشکل دندانی جلوگیری کنید.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید

پیشنهاد می شود اگر در دوران بارداری بریس دارید، مرتبا به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. دلیل این امر این است که نه تنها به شما کمک می کند که سلامت دندان خود را کنترل کنید، بلکه می تواند به پزشک کمک کند تا هر مشکلی را که ممکن است شروع شود، ایجاد کند.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 16:50

ونیر کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه با پیشرفت های زیادی که در علم و تکنولوژی به خصوص در زمینه دندانپزشکی حاصل شده، ونیرهای نوین و جدیدی به وجود آمده اند که باعث ایجاد طرح لبخند زیبا می شوند.

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان لایه ای نازک از جنس مواد همرنگ دندان است که به صورت روکش بر روی دندان نصب می شود و هدف از این کار اصلاح رنگ دندان، ترمیم دندان، رفع عیوب دندان و زیبایی چهره است.

کاربرد ونیر دندان

  • تغییر رنگ دندان
  • درمان دندان بیماران دیاسیتی

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت لایه نازکی از جنس کامپوزیت است که به صورت روکش بر روی دندان نصب می شود و به زیبایی لبخند و اصلاح وضعیت و رنگ دندان کمک می کند.

روش ساخت ونیر کامپوزیت

ابتدا ترکیب خمیری شکل که جنس آن از مواد کامپوزیتی است ساخته می شود و به وسیله تابش نور مخصوص در آزمایشگاه، به صورت خشک و سفت و سخت در می آید و سپس با انمام پولیش به آن شکل و فرم می دهند تا موجب اذیت کردن دهان و دندان نشود.

ونیر کامپوزیت در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • دندان های نامرتب
  • رنگ پریدگی دندان
  •  دندان های شکسته یا لب پر
  • پر کردن دندان های خالی

مزایا و معایب ونیر کامپوزیت

برخی از مزایا و معایب این نوع روکش دندان عبارتند از:

مزایا

  • عدم نیاز به تراشیدن دندان و مینای دندان (ونیر کامپوزیت بدون تراش)
  • قابلیت ترمیم و اصلاح ونیرها
  • مقاومت و استحکام بالا
  • حفظ شکل و فرم طبیعی دندان
  • حذف خطای انسانی در ساخت آن

معایب

  • طول عمر کوتاه تر در برخی موارد
  • میزان براقیت کمتر نسبت به ونیر چینی
  • رعایت بیش از حد بهداشت دهان و دندان
  • مقاومت کمتر نسبت به لمینت سرامیکی

مراحل انجام ونیر کامپوزیت

ابتدا از دندان قالبگیری به عمل می آید و سپس برای نصب و استفاده از ونیر کامپوزیت بدون تراش لازم است دندان ها ابتدا به طور کامل تمیز شوند تا هیچ گونه جرمی در دهان باقی نماند و اگر نیاز به تراشیدن بود به طور سطحی و اندک دندان ها تراشیده می شوند. در ادامه، دندان ها به طور کامل خشک می شوند و سپس سطوح جلویی دندان به وسیله مواد اسیدی مخصوص برای نصب ونیر، آماده سازی می شود.

بعد از انجام این مراحل، سطوح دندان به وسیله چسب مخصوصی پوشش داده می شود و ونیرها با دقت و ظرافت بالا توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان، بر روی دندان ها نصب می شوند. در آخر سطوح ونیر بر روی دندان پولیش داده می شود تا یک دست، صاف و صیقلی شود.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 16:43

جراحی ساسی بای پس یک روش پزشکی جراحی متابولیک برای درمان چاقی جدید است که نتایج آن گامی بزرگ در جهت درمان بیماری‌های مزمن و همچنین کاهش وزن اضافی را نشان می‌‌دهد. به همین دلیل ضرورت شناخت این عمل جراحی از صفر تا صد وجود دارد.

جراحی ساسی بای پس چیست؟

Single Anastomosis Stomach-Ileal Bypass (یا بای پس SASI-S) ترکیبی از گاسترکتومی اسلیو و بای پس روده است. برای شروع، ابتدا گاسترکتومی اسلیو انجام می‌شود و به دنبال آن قسمت پایین معده به قسمت انتهایی روده کوچک متصل می‌شود. طول بای پس اما با مقدار مورد نیاز کاهش وزن تعیین می‌شود. پس از این روش، تقریباً نیمی از غذا قسمت اول روده کوچک را دور می‌زند، که باعث کاهش جذب چربی‌ها و قندها می‌شود. علاوه بر این، هضم آهسته غذا در روده کوچک باعث ترشح هورمون‌‌های روده می‌‌شود که به مغز دستورمی‌‌دهد ورود غذا را متوقف کند. این بدان معناست که شما کمتر غذا می‌خورید و در نتیجه وزن کم می‌کنید.

نحوه انجام جراحی ساسی بای پس چگونه است؟

عمل گاسترکتومی اسلیو 75 درصد از معده را کاهش می‌‍دهد و در نتیجه ظرفیت غذا خوردن کاهش می‌یابد و سطح گرلین، هورمونی که باعث گرسنگی می‌شود، کاهش می‌یابد. سپس بای پس روده انجام می‌شود که شامل اتصال قسمت پایین معده (آنتروم) به قسمت پایین روده کوچک (ایلئوم) است.

معایب عمل ساسی بای پس چیست؟

 به موازات مزایای عمل ساسی بای پس برخی معایب نیز متوجه این روش جراحی ترکیبی است. در ادامه هر یک عبارتند از:

  • افزایش خطر رفلاکس صفرا به معده
  • کاهش وزن ممکن است کمتر از بای پس معده باشد
  • خطر ایجاد زخم در محل اتصال معده و روده کوچک
  • روش عملیات جراحی نسبتاً جدید

چه کسانی بهترین کاندیدای عمل ساسی بای پس هستند؟

در ادامه مهم ترین آیتم هایی که افراد را واجد شرایط عمل ساسی بای پس می نماید عبارتند از:

  • سن متقاضی بین 18 تا 65 سال است
  • بیماران چاق با BMI بیش از 35
  • بیماران چاق با BMI بیش از 30 که به سایر مشکلات پزشکی مانند دیابت یا فشار خون مبتلا هستند

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 16:38

جراحی بینی گوشتی و استخوانی یکی از هزاران عمل جراحی بینی است که برای زیبایی و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. بینی عضوی از صورت است که در مرکز آن قرار می گیرد و می تواند تعادل بین تمام اعضاء صورت را برقرار کند. این تعادل گاهی با انحرافات بینی، قوس و برآمدگی روی بینی و بزرگی سایز آن برهم می خورد و افراد به دنبال تغییر آن هستند. عمل بینی گوشتی و استخوانی به منظور کوچک کردن سایز بینی و ایجاد تقارن بین همه اعضاء صورت انجام می شود

جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

هزینه های جراحی

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 16:34

انواع خدمات دندانپزشکی

به دلیل پیشرفت چشمگیری که در دندانپزشکی داشته ایم خدمات دندانپزشکی تنها شامل خدمات درمانی نمی شود بلکه انواع خدمات دندانپزشکی شامل خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی می شود.

انواع خدمات درمانی دندانپزشکی

درمان مشکلاتی که ممکن است آسیب های جدی به دهان، دندان ها، لثه و فک وارد کند مانند عفونت ریشه دندان، پوسیدگی دندان، جرم دندان، عفونت لثه و ... شامل خدمات درمانی دندانپزشکی است.

انواع خدمات ترمیمی دندانپزشکی

خدمات ترمیمی برای دندان های ضعیف، پوسیده و شکسته ارائه می شود و دندانپزشک با تشخیص آنها از پیشرفت بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند.

پر کردن دندان چیست؟

دندانپزشک ممکن است برای از بین بردن پوسیدگی های دندانی از مواد پر کننده دندان مانند آمالگام، کامپوزیت و ... به منظور ترمیم یا پر کردن دندان استفاده کند.

در شرایط زیر ممکن است دندان بیمار نیاز به پر کردن داشته باشد:

  • در صورتی که لکه های دندانی توسط سایر روش های آسان تر از بین نرود.
  • زمانی که دندان بیمار دچار پوسیدگی شده باشد.
  • زمانی که دندان بیمار دچار ترک خوردگی، لب پر شدگی یا شکستگی شده باشد.
  • در مواقعی که مینای دندان به دلیل سایش دندان دچار تحلیل شده باشد.
  • در صورتی که پرکردگی های قبلی دندان شکسته شده باشد یا کاملا افتاده باشد.
  • در مواقعی که فرد پس از غذا خوردن یا نوشیدن نوشیدنی های سرد و گرم دچار دندان درد شود.
  • در صورتی که غذا درون دندان گیر کند.

قیمت پر کردن دندان در سال 1401 چقدر است؟

هزینه پر کردن دندان به نسبت محل و نوع پوسیدگی و همچنین ماده پر کننده ای که انتخاب می شود در سال 1401 از 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می باشد.

هزینه لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

لمینت دندان در واقع نوعی ونیر دندان است اما بسیاری فکر می کنند که لمینت هم نوعی روکش دندان است؛ به همین دلیل ما لمینت دندان را هم جزء روکش های دندانی آورده ایم.

از لمینت دندان برای سفید کردن دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. لمینت ها بخش جلویی دندان ها را پوشش می دهند و کاری به سطح پشتی دندان ها ندارند. هزینه لمینت دندان در سال 1401 از 3 میلیون تومان به بالا است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 15:26

در طول شبانه روز افراد بسیار زیادی برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدماتی که در این مراکز ارائه می شوند عبارتند از عصب کشی دندان، کشیدن دندان، پر کردن دندان و …

انواع خدمات زیبایی مرکز دندانپزشکی شبانه روزی

از جمله رایج ترین خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی عبارتند از:

بلیچینگ دندان

یکی از روش های سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. البته روش های دیگری مانند کامپوزیت و لمینت دندان نیز برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که هزینه لمینت دندان به نسبت بلیچینگ دندان و کامپوزیت بیشتر است؛ اما در عوض ماندگاری بیشتری دارد که در ادامه بیشتر درباره لمینت دندان صحبت خواهیم کرد.

در واقع اگر به دنبال یکی از ارزان ترین روش های سفید کردن دندان هستید؛ بلیچینگ دندان بهترین گزینه است.

لمینت دندان

همان طور که گفتیم یکی از بهترین و البته گران ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها، لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته شده و روی دندان های بیمار نصب می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است؛ دلیل آن نیز به دلیل مقاومت و طبیعی تر بودن آن است. هزینه لمینت دندان از کامپوزیت دندان بیشتر است.

ایمپلنت دندان

ایملپنت دندان را نمی توان تنها جزء خدمات زیبایی دندانپزشکی نام برد؛ چرا که با انجام این روش خوردن و جویدن مواد غذایی بسیار راحت تر از قبل می شود و فرد با سایر مشکلات مثل مشکلات گوارشی به دلیل نبود یک یا چند دندان روبه رو نخواهد شد. بنابراین ایمپلنت دندان ابتدا یک روش درمانی و سپس یک روش زیبایی به شمار می آید.

در واقع یکی از بهترین روش ها برای جایگزین دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان است که به نسبت روش های مشابه مانند دندان مصنوعی و بریج دندان مزایای بسیار زیادی دارد.

ایمپلنت یک روش دائمی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته و کشیده شده است به همین دلیل هزینه ایمپلنت دندان به نسبت سایر روش ها بسیار بیشتر است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 15:22

بریس های داخلی لینگوال – یک راه حل ارتودنسی کاملاً نامرئی

بریس های لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک گزینه درمانی ارتودنسی از داخل است که از براکت های فلزی نصب شده در پشت سطح دندان (در سمت زبان) قبل از این که با سیم قوس و محکم کننده های الاستیک استفاده گردد، استفاده می شود. این نوع بریس ها در مواجهه روزمره با افراد دیگر کاملاً دیده نمی شوند.

پیش از آنکه متخصص ارتودنسی بتواند این گزینه درمانی را ارائه دهد باید آموزش های اضافی نیز انجام شود. زیرا روش کاربرد آن با روش های معمولی متفاوت است. کلیه اعضای تیم ارتودنسی آموزش های لازم را برای این روش درمانی گذرانده اند و تجربه زیادی در این زمینه دارند.

بریس های زبانی داخلی چگونه با انواع دیگر بریس ها مقایسه می شوند؟

بریس های لینگوال داخلی و یا ارتودنسی از داخل، دندان ها را درست مانند بریس های معمولی صاف و مرتب می کنند. با این حال، آن ها کمی متفاوت عمل می کنند، به همین دلیل آموزش اضافی پزشک لازم است. آن ها برای افرادی که می خواهند یک درمان ارتودنسی کاملاً پنهان داشته باشند، بسیار مناسب هستند. بریس های داخلی لینگوال توسط دیگران قابل تشخیص نیستند. زیرا به پشت دندان ها متصل می شوند؛ بنابراین از دید آن ها پنهان می مانند.

بریس های معمولی

بریس های معمولی اصولا براکت و سیم هایی هستند که در جلوس دندان ها نصب می شوند.این روش متداول ترین روش ارتودنسی هستند و بسیار موثر اند. برخی افراد با دیدن ظاهر بریس های معمولی از درمان منصرف می شوند. بدین ترتیب نامرئی بودن بریس های داخلی زبانی را ترجیح می دهند.

اینویزیلاین

هنگامی که تحت درمان با Invisalign قرار می گیرید، دندان های شما به جای سیم و براکت، با تراز بندی های شفاف به موقعیت دلخواه منتقل می شوند. Invisalign برای تأثیرگذار بودن به همکاری بیمار متکی است.

چگونه از بریس های لینگوال داخلی خود مراقبت کنیم؟

درست مانند بریس های معمولی، توجه بیشتری به بهداشت دهان و دندان در خانه ضروری است. پزشک به شما نشان می دهد که چگونه دندان ها را در محل خود تمیز کنید و به شما نکاتی در مورد مراقبت از بریس های داخلی خود می دهد.

در حین انجام هرگونه درمان ارتودنسی، مهم است که به معاینات منظم و پاک سازی خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که دندان های شما در سلامت بالا هستند. اگر رعایت بهداشت دهان و دندان برای شما دشوار است، می توانید نظافت منظم تری داشته باشید.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 291 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:42

ارتودنسی فیک چیست؟ ارتودنسی فیک چه مزایا و معایبی دارد؟ درمان ارتودنسی به عنوان نشانه ای از رونق مالی در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، ارتودنسی فیک و بریس های تقلبی برای کودکان در بخش های مختلف جهان محبوب شده اند. گاهی نوجوانان برای اینکه ثروتمند و شیک به نظر برسند، به جای بریس های واقعی از بریس های فیک استفاده می کنند؛ اما آنها با این کار خطرات خاصی را به جان می خرند. این به ویژه در تایلند، طبق گزارش CBS News و دیلی میل انگلیس، گزارش شده است كه گفته می شود دولت در آن كشور تا آنجا پیش رفته است كه در مورد مجازات فروشندگان، تأمین كنندگان و واردكنندگان با جریمه و مجازات زندان بحث می كند.

وسایل ارتودنسی ثابت چیست؟

دستگاه های ارتودنسی ثابت دستگاه هایی هستند که برای درمان ارتودنسی استفاده می شوند. این لوازم از براکت (سیم بند)، سیم و نوار لاستیکی تشکیل شده است که بر روی سطوح دندان ثابت می شوند.

بریس های تقلبی چگونه ساخته می شوند؟

بریس های تقلبی از یک تکه سیم با براکت ساخته می شوند که به دندان های فرد چسب زده شده اند. سیم برای قرار گرفتن در فضای خارجی دندان ها خم می شود و سپس برای پشتیبانی از اطراف دو دندان آسیاب عقب بریده می شود. مهاربندها از نوارهای لاستیکی چند رنگ پشتیبانی می کنند و “براکت ها” اغلب شکل های پلاستیکی یا فلزی کوچکی هستند که پس از نمادهای Hello Kitty و Mickey Mouse مد شده اند. برخلاف بریس های واقعی، این لباس ها را شخصا پوشنده، سالن های زیبایی محلی و فروشندگان خیابانی غیرمجاز نصب می کنند.

خطرات ارتودنسی فیک برای مصرف کننده

سرمایه گذاری در بریس های ساختگی برای کودکان، تعداد قابل توجهی از چالش های بهداشتی و ایمنی را شامل می شود؛نه تنها به دلیل مواد استفاده شده، بلکه همچنین توسط متخصص ارتودنسی نیز نصب نشده است. طبق CBS News، یک مقام دولت تایلند موارد زیر را به عنوان خطرات عمده ذکر کرده است:

  • در طول نصب، بریس ها می توانند به گلوی فرد بلغزند و باعث خفگی شوند.
  • فلزات به کار رفته در بریس ها حاوی سرب هستند که برای سیستم استفاده کنندگان سمی است.
  • بریس های تقلبی ممکن است منجر به زخم های دهانی شود که ممکن است آلوده شوند و چسب استفاده شده برای اتصال براکت ها به دندان ها باعث تغییر رنگ و پوسیدگی دندان می شود.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:36

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد.

چند علت زبان سبز

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کند. برخی از مهمترین شرایط در این خصوص که علاوه بر تغییر رنگ زبان, باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی:

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف, منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

لوکوپلاکیا معمولا بی درد و بی ضرر است. پزشکان هنوز هم می خواهند آن را به طور منظم نظارت کنند زیرا بعضی از موارد لکوپالاکیا ممکن است سرطانی باشد .

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است، هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

  • طعم عجیب و غریب در زبان
  • احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن می تواند بدتر شود
  • بوی بد دهان
  • مشکل خوردن غذا یا تغییر در جوانه های طعم

زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:31

تنها نیستید! خیلی ها مثل شما هنوز که هنوز است نتوانسته اند چربی بخشی از بدن شان را آب کنند، به خصوص چربی های اطراف شکم و پهلو! از بین آن ها، کسانی هستند که حتی یک دوره رژیم لاغری را پشت سر گذاشته اند اما هنوز در لاغری شکم و پهلو آن طور که باید موفق نبوده اند. در این مقاله با عوامل موثر در کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم و پهلو آشنا خواهید شد.با جراحی لاغری همراه باشید.

ورزش کنید:

پس بهتر است تمرینات ورزشی تان همه اندام های بدن را با خود درگیر کنند. ورزش های هوازی می توانند گزینه های مناسبی برای از دست دادن چربی های بدن باشند. مهم نیست که در روز و یا در هفته چقدر برای ورزش کردن زمان می گذارید، مهم این است که هر روز با شدت بیشتری ورزش کنید و کالری بیشتری بسوزانید. سخت ورزش کردن مسیر کار شما را برای لاغری شکم و پهلو ها راحت تر می کند. به زبانی دیگر: لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش امکان ندارد!

چیپس و فست فود و نوشابه را حذف کنید

یکی از سخت ترین کارهای دنیا کنار گذاشتن این خوراکی ها و نوشیدنی های وسوسه برانگیز است اما خب چاره ای نیست. اگر به دنبال لاغری شکم و پهلو هستید باید این مصرف این نوع از غذاها که سرشار است از چربی های ناسالم را متوقف کنید.

لاغری موضعی

ممکن است بپرسید پس لاغری شکم و پهلو با تزریق چی؟ آیا نمی شود به کمک روش های لاغری موضعی از شرّ آن چربی ها خلاص شد؟ واقعیت این است که نمی توانیم تاثیر لاغری موضعی را به کل انکار کنیم اما به طور قطعی می توانیم بگوییم که لاغری موضعی هم حتی بدون رعایت موارد بالا چندان دوام نمی آورد و خیلی زود اثرش را از دست می دهد.

حالا که حرف از لاغری موضعی و باورهایی که دور و ور این عمل لاغری شکل گرفته است، گفتیم، از چند باور نادرست دیگر درباره مثلا لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت و چیزهای از این قبیل هم حرف بزنیم.

غذاهای کامل را مصرف کنید

منظور ما از دریافت غذاهای کامل، همه غذاهایی است که حاوی سبزیجات و پروتئین و چربی های سالم اند. مثلا سالاد کینوا! تصور کنید چه لذتی دارد وقتی دندان هایتان را در آن لوبیاهای خوشمزه فرو می کنید.

آب بنوشید

آب بخورید! تا می توانید آب بنوشید. مصرف آب نه تنها نفخ های اضافی را از بین می برد بلکه متابولیسم بدن را اصلاح می کند.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:21

عمل بینی فانتزی نوعی عمل بینی است که برای موارد خاصی انجام می شود. کسانی که بینی غضروفی دارند بهترین کاندید برای جراحی بینی فانتزی هستند. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افرادف مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی و یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

بینی فانتزی چه شکلیه؟

در اولین سال هایی که هنوز عمل جراحی زیبایی بینی تا این حد فراگیر و پیشرفته نشده بود، بینی های عملی تفاوت فاحشی با مدل بینی طبیعی داشتند. ظرافت بیش از حد، نوک بینی سربالا، قوس زیاد تیغه بینی و پل بسیار باریک از جمله ویژگی های نتیجه عمل های جراحی بینی بود.

انواع روش های جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

جراحی بینی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود.

در عمل بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند.

اما در جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

انتخاب یکی از این روش ها برای جراحی بینی با جراح بینی و میزان مهارت او در آن روش بستگی دارد.

در جراحی بینی عروسکی به موارد ذیل دقت کنید:

  • فرد متقاضی برای عمل بینی فانتزی یا عروسکی نباید انتظار داشته باشد که بینی او بیش از حد کوچک شود چرا که ممکن است متناسب صورت او نباشد و در تنفس اختلال ایجاد کند.
  • افرادی که صورتی با اجزاء ظریف و کوچک دارند بینی عروسکی و فانتزی بیشتر با چهره آن ها تناسب ایجاد می کند.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند معمولا از این مدل بینی نتیجه مطلوبی را کسب می کنند اما کسانی که بینی گوشتی دارند به آن ها توصیه می شود از عمل بينی عروسكی صرف نظر کنند.
  • افرادی که متقاضی عمل بینی عروسکی هستند به این نکته توجه داشته باشند که باید با توجه به ساختار بینی شان انتظار معقولانه ای داشته باشند.
  • برای انجام عمل بینی فانتزی حتما به بهترین جراح بینی مراجعه کنید تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشید.

هزینه عمل بینی فانتزی عروسکی

هزینه این جراحی بینی باتوجه به دستمزد جراح بینی خوب ، هزینه بیمارستان و آزمایشات ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می شود.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 17:09

هر گونه بیماری که مربوط به دهان و دندان می شود توسط دندانپزشک درمان می شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی و جذابیت چهره دندان های سالم، سفید، یکدست و مرتب است. البته این دندانپزشک است که با بررسی عکس دندان تشخیص می دهد که شما نیاز به کشیدن، ترمیم یا پر کردن دندان دارید. شایان ذکر است که ما در این نوشتار پس از معرفی این خدمات درباره هزینه عکس دندان، هزینه کشیدن دندان، روکش دندان و پر کردن دندان در سال 1401 هم صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

انواع خدمات ترمیمی دندانپزشکی

خدمات ترمیمی برای دندان های ضعیف، پوسیده و شکسته ارائه می شود و دندانپزشک با تشخیص آنها از پیشرفت بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند.

از جمله رایج ترین خدمات ترمیمی و درمانی دندانپزشکی عبارتند از:

  • معاینات دندانپزشک
  • پرکردن دندان
  • عصب‌کشی دندان‌ ها
  • جرم‌ گیری دندان
  • باندینگ دندان‌
  • روکش دندان
  • کشیدن دندان
  • استفاده از دندان مصنوعی
  • بریج دندان
  • نصب محافظ‌ های دهان و دندان
  • ایمپلنت دندان
  • درمان ارتودنسی
  • پیوند لثه
  • فلوراید تراپی
  • جراحی فک

عکس او پی جی دندان چیست؟

OPG مخفف عبارت Orthopantomagram است که نوعی عکس دندان است و یک تصویر جامع از کل دندان های فک بالا و پایین به صورت یک جا ارائه می دهد.

البته این عکس دندان به جزء نشان دادن وضعیت دندان ها نمایی از استخوان فک نیز به دندانپزشک نمایش می دهد. با عکس او پی جی تقریبا تمامی مشکلات مربوط به دهان و دندان مشخص می شود.

قیمت عکس دندان در سال 1401 چقدر است؟

عکس دهان و دندان جزء یکی از عمومی ترین خدمات دندانپزشکی است که اصولا هزینه آن بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تعیین می شود. هزینه عکس دندان به روش او پی جی در سال 1401 حدود 100 الی 150 هزار تومان اعلام شده است.

روکش دندان فلز سرامیک چیست و هزینه آن چقدر است؟

یکی از پرطرفدارترین روکش های دندانپزشکی، روکش دندان فلز سرامیک یا روکش PFM است. جنس این نوع روکش های دندانی از سرامیک و فلز است.

بخش خارجی این نوع روکش ها از جنس چینی یا سرامیک است که کاملا همرنگ دندان ها می باشد و بخش داخلی آن نیز از جنس فلز می باشد. هزینه روکش دندان فلز سرامیک در سال 1401 حداقل 2 میلیون تومان است. از جمله مزایای روکش دندان فلز سرامیک عبارتند از:

  • شکل، اندازه و رنگ طبیعی دارند.
  • ماندگاری بالایی دارند.
  • هزینه روکش دندان فلز سرامیک تقریبا معقول است.

از جمله معایب روکش دندان فلز سرامیک عبارتند از:

  • به دلیل فلز موجود در ساختار این نوع روکش دندانی پس از مدتی ممکن است یک خط خاکستری در لثه ایجاد شود.
  • امکان دارد به دندان های مجاور آسیب وارد کند.
  • اصولا نیاز به بیش از یک جلسه درمانی دارد.
  • ممکن است منجر به ایجاد حساسیت شود.
  • نیاز به تراشیدن دندان ها می باشد.
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 145 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 15:23

در طول شبانه روز افراد بسیار زیادی برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدماتی که در این مراکز ارائه می شوند عبارتند از عصب کشی دندان، کشیدن دندان، پر کردن دندان و … ما قصد داریم در این مقاله تنها به خدمات زیبایی که در یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی ارائه می شود بپردازیم.

البته آز آنجا که دو نمونه از پرطرفدارترین خدمات زیبایی دندانپزشکی شامل ایمپلنت و لمینت دندان است، در این نوشتار بیشتر درباره این دو روش و همچنین هزینه ایمپلنت دندان و لمینت صحبت خواهیم کرد.

انواع خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی

از جمله رایج ترین خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی عبارتند از:

ارتودنسی دندان

در اصل بهترین راه برای درمان دندان های کج و نامرتب ارتودنسی دندان است. که کاربردهای آن عبارتند از:

  • اصلاح فاصله بین دندان ها
  • تراز کردن دندان های فک بالا و پایین
  • صاف و مرتب کردن دندان های کج
  • اصلاح گفتار و توانایی جویدن
  • درمان مشکلات مربوط به بایت دندان ها

لمینت دندان

همان طور که گفتیم یکی از بهترین و البته گران ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها، لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته شده و روی دندان های بیمار نصب می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است؛ دلیل آن نیز به دلیل مقاومت و طبیعی تر بودن آن است.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت ها شامل لمینت سرامیکی که عامه به نام لمینت دندان می شناسند و لمینت کامپوزیتی که مردم عادی آن را به نام کامپوزیت دندان می شناسند، تقسیم می شود.

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی یا باندینگ کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان ها کار گذاشته می شود و نیازی به ساخت در لابراتوار و حتی تراش دادن دندان ها نیست.

برای کامپوزیت دندان ها مواد مخصوصی به نام محلول یا خمیر رزین کامپوزیت همرنگ دندان های بیمار (یا سفیدتر به انتخاب بیمار) انتخاب می شود و این خمیر با تابش مستقیم نور خاصی به دندان ها چسبیده می شود.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی پوسته ای از جنس سرامیک است که در لابراتوار ساخته می شود. برای قالب گیری از دندان ها دندانپزشک کمی دندان ها را تراش می دهد تا پوسته لمینت دقیقا هم اندازه و هم شکل دندان های طبیعی فرد باشد. رنگ لمینت سرامیکی هم مانند کامپوزیت دندان انتخابی است و دست بیمار در این مورد باز است.

لازم به ذکر است که هزینه کامپوزیت دندان تقریبا یک سوم کمتر از هزینه لمینت دندان است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 15:14

در طول شبانه روز افراد بسیار زیادی برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدماتی که در این مراکز ارائه می شوند عبارتند از عصب کشی دندان، کشیدن دندان، پر کردن دندان و … ما قصد داریم در این مقاله تنها به خدمات زیبایی که در یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی ارائه می شود بپردازیم.

البته آز آنجا که دو نمونه از پرطرفدارترین خدمات زیبایی دندانپزشکی شامل ایمپلنت و لمینت دندان است، در این نوشتار بیشتر درباره این دو روش و همچنین هزینه ایمپلنت دندان و لمینت صحبت خواهیم کرد.

انواع خدمات زیبایی مرکز دندانپزشکی شبانه روزی

از جمله رایج ترین خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی عبارتند از:

بلیچینگ دندان

یکی از روش های سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. البته روش های دیگری مانند کامپوزیت و لمینت دندان نیز برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که هزینه لمینت دندان به نسبت بلیچینگ دندان و کامپوزیت بیشتر است؛ اما در عوض ماندگاری بیشتری دارد که در ادامه بیشتر درباره لمینت دندان صحبت خواهیم کرد.

در واقع اگر به دنبال یکی از ارزان ترین روش های سفید کردن دندان هستید؛ بلیچینگ دندان بهترین گزینه است.

لمینت دندان

همان طور که گفتیم یکی از بهترین و البته گران ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها، لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته شده و روی دندان های بیمار نصب می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است؛ دلیل آن نیز به دلیل مقاومت و طبیعی تر بودن آن است.

هر آنچه که باید درباره لمینت دندان بدانید

یکی از روش های سفید کردن دندان، لمینت دندان است. انواع لمینت دندان شامل لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان است.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

از انواع لمینت دندان به منظور درمان مشکلات زیر استفاده می شود:

شکستگی دندان

بدرنگی دندان

ترک خوردگی

کجی و بدشکلی دندان

جایگزین ارتودنسی (در برخی موارد)

انواع لمینت دندان

انواع لمینت ها شامل لمینت سرامیکی که عامه به نام لمینت دندان می شناسند و لمینت کامپوزیتی که مردم عادی آن را به نام کامپوزیت دندان می شناسند، تقسیم می شود.

لمینت در چند جلسه انجام می شود؟

برای انجام لمینت سرامیکی نیاز به سه جلسه است:

  • معاینه و قالب گیری از دندان ها
  • ساخت لمینت سرامیکی در لابراتوار و تست آنها روی دندانها
  • بررسی وضعیت لمینت روی دندان ها و تحویل نهایی
تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 173 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:29

تمامی بیماری های مرتبط با دهان و دندان توسط دندانپزشک درمان می شود. یکی از عوامل زیبایی شناختی داشتن دندان های سالم و سفید و مرتب است. خدمات دندانپزشکی بسیار گسترده هستند که شما در ادامه با رایج ترین خدمات دندانپزشکی از جمله روکش دندان آشنا می شوید.

البته باید در نظر داشته باشید که دندانپزشک با بررسی عکس دندان تشخیص می دهد که شما نیاز بع کشیدن، ترمیم و یا پرکردن دندان دارید. شایان ذکر است که ما در این نوشتار پس از معرفی این خدمات درباره هزینه عکس دندان، هزینه کشیدن دندان و پر کردن دندان در سال 1401 هم صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

انواع خدمات دندانپزشکی

به دلیل پیشرفت چشمگیری که در دندانپزشکی داشته ایم خدمات دندانپزشکی تنها شامل خدمات درمانی نمی شود بلکه انواع خدمات دندانپزشکی شامل خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی می شود.

انواع خدمات درمانی دندانپزشکی

درمان مشکلاتی که ممکن است آسیب های جدی به دهانف دندان ها، لثه و فک وارد کند مثل عفونت ریشه دندان، پوسیدگی دندان، جرم دندان، عفونت لثه و ... شامل خدمات درمانی دندانپزشکی است.

انواع خدمات ترمیمی دندانپزشکی

خدمات ترمیمی برای دندان های ضعیف، پوسیده و شکسته ارائه می شود و دندانپزشک با تشخیص آنها از پیشرفت بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند.

رایج ترین خدمات ترمیمی عبارتند از:

  • پرکردن دندان
  • عصب کشی دندان ها
  • جرم گیری دندان
  • روکش دندان
  • و ...

در ادامه با روکش دندان و تعرفه های آن بیشتر آشنا می شوید.

روکش دندان

روکش دندان به انگلیسی dental crown یکی از روش های ترمیم دندان است. روکش دندان در واقع کلاهکی مشابه تاج دندان است که به جای تاج دندان ایفای نقش می کند به همین دلیل به آن تاج مصنوعی هم گفته می شود.

از روکش های دندانی برای دندان هایی که در اثر تخریب زیاد مانند عصب کشی تقریبا از بین رفته اند استفاد می شود تا از شکستن دندان و پوسیدگی کامل آن جلوگیری شود.

هزینه روکش دندان در سال 1401 چقدر است؟

ما در این بخش سعی داریم هزینه روکش دندان در سال 1401 را اعلام کنیم؛ اما لازم به ذکر است که به دلیل تغییر هزینه دندانپزشکی 1401 در ماه های مختلف بهتر است قبل از انجام هر گونه خدمات درمانی یا زیبایی از کلینیک دندانپزشکی درباره نرخ خدمات سوال کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 166 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:25

حلقه ارتودنسی که بند ارتودنسی یا نوار دندان آسیاب نیز نامیده می‌شود به‌صورت کامل دور دندان‌های پشتی قرار می‌گیرد. این حلقه موجب ثابت نگه‌داشتن بریس ها در محل خود شده و مانع از آسیب‌دیدگی دندان و شل شدن بریس ها می‌شود.

حلقه یا بند ارتودنسی مانند کمربند به دور دندان آسیاب بزرگ قرارگرفته و نگین براکت به آن وصل می‌شود. گاهی اوقات این حلقه دارای قطعه‌ای به شکل لوله است که ضمایم به آن متصل می‌شود.

حلقه ارتودنسی از تجهیزات ارتودنسی است که در ارتودنسی دندان‌های عقبی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی مواقع متخصص ارتودنسی تشخیص می‌دهد که از بند ارتودنسی به‌جای براکت استفاده شود.

از عمده مشکلات موجود در درمان ارتودنسی می‌توان به جدا شدن براکت ها از روی دندان اشاره کرد. ازآنجاکه در هنگام غذا خوردن، نیروی بیشتری بر دندان‌های عقب اعمال می‌شود، اغلب اوقات این اتفاق برای آن‌ها رخ می‌دهد. متخصص ارتودنسی در ابتدا برای رفع این مشکل، اقدام به چسباندن براکت می‌کند.

حلقه ارتودنسی مناسب چه افرادی است

عموماً برای کسانی که بین دندان‌هایشان فاصله زیادی وجود دارد و افرادی که دندان‌هایشان روی‌هم قرار نمی‌گیرد مناسب است. وجود این حلقه‌ها برای تراز کردن دندان‌ها لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که این حلقه‌ها برای کسانی که احتیاج به اصلاح گسترده دارند، توصیه می‌شود و شاید لازم باشد که دو یا چند باند یا حلقه مورداستفاده قرار گیرد.

مشخصات حلقه‌های ارتودنسی

ازآنجاکه این حلقه‌ها بسیار محکم بوده و کمتر سست می‌شوند، استفاده از آن‌ها موجب پیشرفت سریع‌تر درمان ارتودنسی می‌گردد. همچنین به کمک آن‌ها اصلاح و صاف کردن دندان‌ها نیز بهتر صورت می‌گیرد. اغلب افراد حلقه‌های ارتودنسی سرامیکی یا پلاستیکی را می‌پسندند؛ اما لازم به ذکر است این حلقه‌ها مناسب افرادی که نیازمند اصلاحات اساسی هستند، نیست.

آن‌ها ملزم به استفاده از حلقه‌های ارتودنسی استیل هستند. در ضمن ضخامت حلقه‌های سرامیکی و پلاستیکی از حلقه‌های فلزی بیشتر بوده و بیشتر لکه می‌گیرند. البته ناگفته نماند مواردی از حساسیت افراد نسبت به حلقه‌های پلاستیکی و سرامیکی مشاهده‌شده است.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 110 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:46

در این مقاله درباره ارتودنسی، متخصص ارتودنسی، مشکلاتی که این متخصص برطرف میکند و انواع روش های ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دانش دندانپزشکی است که با هماهنگی و روابط بین فک ها و دندان ها با هم سروکار دارد. زمانی که شخصی به هر دلیلی با مشکلات ناصاف بودن دندان ها و یا مشکلات ساختاری دندان و فک روبرو باشد باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند تا مشکلش برطرف شود.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی چند سال دیگر در دانشگاه درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز دندان ها و فک به تبحر برسد و بتواند مشکلات ارتودنسی دندان را برطرف کند.

درمان های ارتودنسی

مهمترین روش های درمانی که یک متخصص ارتودنسی برای برطرف کردن مشکلات دهان، دندان و فک از آن ها یاری میگیرید در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفته اند:

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت رایجترین و البته قدیمی ترین نوع ارتودنسی است. از قدیم الایام بریس های فلزی برای صاف کردن دندان ها استفاده میشده است. این بریس ها از اجزای مختلفی مثل سیم قوس دار، باند، الاستیک ها و براکت ها تشکیل شده اند. از آنجایی که توسط متخصص ارتودنسی به دندان ها متصل میشوند و تا پایان دوره درمان (صاف شدن کامل دندان ها) روی دندان ها باقی میمانند به آن ها ارتودنسی ثابت میگویند. رایجترین سیستم های ارتودنسی ثابت عبارتند از:

  • بریس فلزی
  • بریس سرامیکی
  • بریس لینگوال
  • بریس دیمون

ارتودنسی متحرک

مراجع یا بیمار هر وقت دلش خواست میتواند دستگاه را بردارد و هر وقت خواست آن را سر جایش بگذارد. برای مثال حین غذا خوردن یا نوشیدن موقتا دستگاه ارتودنسی خود را برمیدارد و دوباره بعد از اتمام خوردن و نوشیدن آن را روی دندان هایش میگذارد. پلاک های شفاف یا نامرئی ارتودنسی نمونه ای از ارتودنسی متحرک هستند.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 99 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:41

در این مقاله به بررسی کیست های دهانی و کیست لب یا همان موکوسل پرداخته ایم ، که شامل مواردی همچون علت پیداش این کیست ها ، علائم و نحوه تشخیص و نحوه درمان آنها است

طبیعی است که کمی نگران باشید هنگامی که یک توده جدید روی بدن شما شکل می گیرد. اگر شما یا فرزندتان یک تورم نرم در دهانتان یا لبتان شکل گرفته است، ممکن است فقط یک موکوسل باشد. این عارضه در اصل یک کیست بی ضرر است

علت ایجاد کیست

در مرکز موکوسل یک غده بزاقی کوچک قرار دارد ، که باعث بزاق دهان شماست . بزاق شما از طریق غدد بزاقی به داخل دهان انتقال می یابد. در این مشکل، یکی از این کانال ها می تواند آسیب دیده یا مسدود شود. این مشکل اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما بارها و بارها لب یا گونه پایین خود را گاز میگیرید .

خوردن ضربه ای به صورت نیز میتواند باعث اختلال در این مجرا ها شود. به خاطر بیاورید که آیا در یک ماه اخیر ضربه ای به سر شما خورده است ؟ مثلا برخورد توپ بسکتبال ، شاید همین علت اصلی کیست شما باشد. اگر بپرسید که “چه اتفاقی میافتد اگر به این مجراها آسیبی وارد شود ؟” باید گفت که آسیب به مجراها باعث ایجاد تورم میشود و در نهایت موکوسل شکل میگیرد. همچنین اگر این مجرا ها توسط گرد و غبار هم مسدود شوند اتفاقی مشابه میافتد.

علائم

موکوسل ها اغلب در داخل لب پایین شما، لثه ها، سقف دهان یا زیر زبان شما شکل میگیرد. کیست هایی که در کف دهان هستند، ranulas نامیده می شوند. این ها نادر هستند، اما به دلیل اینکه آنها بزرگتر هستند، می توانند مشکلات بیشتری در گفتار، جویدن و بلعیدن ایجاد کنند. با وجود این علائم زیبایی طرح لبخند نیز به خطر میافتد.

آیا با وجود موکوسل میتوان اصلاح طرح لبخند انجام داد؟

دندانپزشکان معمولا تا زمانی که متوجه مشکلات دهان و دندان شما شوند برخی پروسه های دندانپزشکی را در نظر نمیگیرند. برای مثال تا زمان برطرف شدن موکوسل محال است که عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام داده شود زیرا احتمال شکست عمل را بالا میبرد.

به طور مشابه انجام پروسه های دندانپزشکی زیبایی مانند نصب ونیر دندان نیز به دلیل اینکه میتواند بدتر شود به تاخیر میافتد. نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در کل کامپوزیت دندان حتما باید در شرایطی که مشکلات این چنینی وجود ندارد انجام گردد.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 181 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:35

درباره لاغری موضعی حرف و حدیث زیاد است: یک عده آن را بهترین روش برای لاغری می دانند و عده ای دیگر معتقدند این سبک از لاغری به هیچ وجه توجیه علمی ندارد و اصلا کار نمی کند. در این میان افراد مبتلا به چاقی حیران اند که بالاخره آیا می توانند با کمک چند دستگاه چربی نقطه ای از نقاط بدنشان را آب کنند و یا اگر نه، چطور می شود از دست این چربی ها خلاص شد؟! در این مقاله خواهیم گفت که آیا لاغری موضعی به درد می خورد یا نه!

هر آنچه باید درباره لاغری موضعی بدانیم

می دانید چربی ها در نقاط مختلف بدن یک جور تقسیم نشده اند. یعنی این طور نیست که بگوییم ران های پا همان قدر چربی دارند که قفسه سینه از چربی ها انباشته است. به طور طبیعی همیشه یک جای بدن از جای دیگر چربی بیشتری دارد.مثلا همیشه چربی ها در ران و شکم و پهلو بیشتر از چربی انباشته شده در، ساق پا است. به خاطر همین خیلی پیش می آید که یک جای بدن از دیگر جاها چاق تر شود. به این می گویند: چاقی موضعی!

لاغری با دستگاه rf

به این روش از انواع روش های لاغری موضعی، لاغری رادیو فرکانسی هم می گویند. کار دستگاه لاغری رادیو فرکانسی گرم کردن سلول های چربی است. وقتی سلول های چربی گرم می شوند، بافت های چربی می شکنند و تحلیل می روند. در نتیجه وزن در ناحیه ای که عمل لاغری موضعی بر روی آن صورت گرفته است، کاهش می یابد.

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن هم همان کاری را می کند که دستگاه rf انجام می دهد: بافت چربی ها را می شکند! فقط روشش در شکستن بافت چربی، با روش دستگاه rf فرق دارد. در روش کویتیشن پیوند سلول های چربی به واسطه امواج اولتراسوند و آب از هم گسسته می شوند. این چربی ها که بهشان چربی های درون سلولی می گویند، با آب به وسیله ادرار از طریق سیستم لنفاوی دفع می شوند.

لاغری با کرایولیپولیز

کرایولیپولیز درست برعکس دستگاه rf از طریق سرما به سلول های چربی حمله می کند. در این روش سلول های چربی یخ می زنند و کوچک می شوند. این سلول های یخ زده و کوچک چربی از طریق کبد پس از چند ماه بیرون می روند.

مزوتراپی

در مزوتراپی دیگر خبری از یک دستگاه لاغری موضعی نیست. در این روش، دارویی شامل آنزیم، هورمون و عصاره گیاهی برای از بین بردن چربی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این مواد پس از برخورد به سلول های چربی، باعث میشوند تا چربی ها شروع به آب شدن بکنند. در این روش ممکن است بیمار نه همان موقع، بلکه چند هفته پس از تزریق، نتیجه دارو را در کاهش وزن خود ببیند.

آیا روش موضعی در کاهش وزن موثر است؟

برخی حرف هایی نظیر لاغری موضعی شکم ، لاغری موضعی پهلو و مچ پا را بیهوده می دانند. آن ها می گویند چربی سوزی موضعی غیرممکن است و تنها از راه یک برنامه ورزشی منظم و رژیم غذایی می توان به کاهش وزن دست پیدا کرد.

واقعیت این است که نمی شود تاثیر روش های لاغری موضعی را در کاهش وزن به طور کل انکار کرد. به هر حال لاغری موضعی جواب می دهد اما میزان تاثیرگذاری اش فرد به فرد فرق می کند. از طرفی لاغری موضعی فقط برای افرادی مناسب است که شاخص توده بدنی شان 30 و یا کمتر از 30 است و فقط کمی اضافه وزن دارند. آن ها که از چاقی و چاقی مفرط رنج می برند نمی توانند به این وسیله تغییر چشمگیری در وضعیت تناسب اندام شان ایجاد کنند. از سویی دیگر واضح است که لاغری موضعی بدون یک برنامه غذایی و ورزشی منظم چندان کارآمد نیست و چربی های آب شده بدون در نظر گرفتن فعالیت های فیزیکی و اصلاح الگوهای غذایی، به زودی باز خواهند گشت.

منبع

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 97 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 15:51